Šesťáci se pod vedením starších spolužáků učili mikroskopovat
V úterý se v učebně přírodopisu základní školy odehrála netradiční vyučovací hodina. Deváťáci se na chvíli proměnili v učitele a pomáhali svým mladším spolužákům ze 6. třídy s prvními krůčky při práci s mikroskopem.
Naučit se během jediné hodiny správně manipulovat s mikroskopem a pozorovat neviditelný svět buněk není jednoduché. Proto jsem se rozhodly požádat o pomoc zkušenější deváťáky, kteří už mají mikroskopování v malíku. Společně pak šesťákům ukázali, jak mikroskop správně sestavit, zaostřit i jak najít pozorovaný objekt.
Celá akce probíhala formou tzv. vrstevnického učení – metody, při níž se žáci učí od svých vrstevníků. Tento přístup je založen na vzájemné spolupráci a aktivním zapojení dětí, které si mezi sebou předávají znalosti i zkušenosti. „Děti často lépe pochopí vysvětlení od svých vrstevníků, protože se dokážou vcítit do jejich pohledu,“ to je princip peer programů.
Deváťáci si tak vyzkoušeli, jaké je to stát na druhé straně katedry, a šesťáci díky nim objevili kouzlo mikrosvěta.